Firma Rehberi Kataloğu
Online Katalog | Ana Sayfam Yap | Favorilerime Ekle | Tavsiye Et | Şirketimi Ekle | Sıkça Sorulan Sorular | İletişim
ÜYE GİRİŞİ ÜYELİK
SON KATILAN FİRMALAR
FLORAKİM KİMYA TEMİZLİK ÜRÜNLERİ
SAPHİR HOTEL
ADMİN HABER
ADMİN2

WASHA, FİRMALARA KİMLİK KAZANDIRIYOR

| İstanbul | 02.08.2016 10:56:37 |
Kurumsal kimlik günümüzde firmalar için vazgeçilmez konulardan biri, çünkü kurumlar da aynı insanlar gibi algılanıyor. Şirket logosu, markası, ürünleri ve çalışanları tüketicilere o kurum hakkında fikir veriyor. ‘Kurumsal Moda’ kavramını restoran sektörüne kazandıran Washa da hizmet vermeye başladığı günden bu yana özenli ve özel tasarımlarıyla firmalara kimlik kazandırıyor.



Genç, yaşlı, güvenilir, yenilikçi, geleneksel, titiz, kibar, özensiz, neşeli, sıkıcı; bir insan hakkındaki düşüncemiz, onu ilk gördüğümüz altı saniye içinde oluşuyor. Kurumlar da aynen insanlar gibi algılanıyor. Şirketin logosu, markası, mağazası, mimari yapısı, ürünleri, reklamları ve tabii ki çalışanları o kurumu nasıl algıladığımızı belirliyor. Bu nedenle firmalar için çalışanların kıyafetleri, tüketicilerin algısında çok önemli bir rol oynuyor. Washa bundan sekiz yıl önce başladığı çalışmalarıyla özellikle restoran sektörüne Türkiye’de kurumsal moda kavramını kazandırmış bir firma. Washa’nın kurucusu Selda Eruzun ile kurumsal modanın firmalar için önemini konuştuk. 

Firmaların kurum kimliklerini yansıtan, müşterilerine kendilerini doğru şekilde ifade etmelerine ve doğru çizgileri seçmelerine yardımcı olan bir kurumsal moda tasarım firması diyebiliriz Washa için. Sektörde kurumsal giysi kavramının karşılığı olduklarını ve çalışmalarıyla fark yarattıklarını söyleyen Selda Eruzun, “Biz sıradan personel giysileri tasarlayıp üretmenin ötesine geçiyoruz. Firmaya, onun ruhunu yansıtacağımız giysiler tasarladığımızın altını çiziyoruz” diye konuşuyor.

“Moda ve kurumsal moda farklı konular”
Kurumsal moda bugün özellikle restoran işletmelerinin önem verdiği konulardan. Gelişen gastronomi sektörüyle birlikte restoranlarda hizmet verenlerin giysilerinin çeşitlendiğini de görüyoruz. Ancak tercihleri doğru yapmak çok büyük önem taşıyor. Doğru bir kurumsal giysi, işletmenin kedisini yüzde 100 doğru şekilde ifade etmesi için gerekli. “Kurumsal moda, modadan farklı. Moda dediğimizde bir ürünün satılabilirliğinin artması da giriyor işin içine. Kurumsal moda ise tamamen firmaların tarzı ve imajıyla ilgili” diyen Selda Eruzun şöyle devam ediyor: “Kurumsal giysi söz konusu olduğunda işletme tipine dikkat edilmeli. Söz konusu olan A Plus bir restoransa giysilerinizin kumaşını konseptinize ve hitap ettiğiniz müşteri profiline göre seçmeniz gerekir. Daha küçük ölçekli bir işletmeyseniz seçtiğiniz giysiler müşteride çok pahalı olduğunuz algısı yaratmamalı. Bu çok ince bir çizgi. İşte bunun için çok stratejik, planlı olmanız; yalnızca dekorasyona göre değil, kime hizmet ettiğinizi de düşünerek giysi seçimi yapmanız gerekiyor.” 

“İşi uzmanına bırakın” 
Washa, değişimleri, gelişmeleri, yenilikleri çok yakından takip eden ve hızlı bir şekilde ihtiyaçları karşılayabilme yeteneğine sahip olan bir firma. Geçtiğimiz yaz döneminde Londra’da iş geliştirme üzerine eğitimlere katıldıklarını belirten Selda Eruzun, firmalara destek verirken yenilikleri de kaçırmamak gerektiğinin altını çiziyor. Selda Eruzun’a göre, firma için tasarım ve imaj denildiğinde bunun giysiyle sınırlandırılmaması çok önemli. Örneğin, bir restoranda bardaktan, tabağa ve sunumlara kadar pek çok konunun işletmenin imajına hizmet ettiğini dile getiren Eruzun, tüm bunların bir konsepte ve kurumsal kimliğe oturtulması içinse işin mutlaka uzmanlarına bırakılması gerektiğini vurguluyor. Eruzun, “Aynı giysiyi iki farklı kişiye giydirdiğinizde, iki farklı ruh olduğu için, yansımaları da farklı olacaktır. Yalnızca bunun için bile, başlı başına bir danışmana ihtiyacınız var” diyor. Washa’nın çalışmaları tasarımları üretip teslim etmekle bitmiyor. Firmalarla olan bağı devam ediyor. Zaten firmaların yeni tasarımlara ihtiyaç duyduğunda mutlaka yine gelip Washa’nın kapısını çaldığını söylüyor Selda Eruzun. 

"Beyaz olsun, temiz olsun”
Geçmişte restoranlardaki klasik anlayışın bugün kalmadığına değinerek devam ediyor sohbetimiz. Çalışanlardaki beyaz gömlek ve siyah pantolonların yerini, artık daha rahat, casual ve tasarım giysilerin aldığını konuşuyoruz. Dekorasyon açısından da durum farklı değil. Geçmişte, bir marangozhaneden çıkma masa ve sandalyelerle hizmet veren restoranların yerinde şimdilerde yeller esiyor. İşletmeler dekorasyon konseptleriyle de öne çıkıyorlar. Durum böyle olunca, kurumsal giysiler de daha çok dikkat çekiyor. Günümüzde artık bu mantıkla yol almayan restoranların hayat bulamayacağını söyleyen Selda Eruzun şöyle konuşuyor: “Bazı işletmelerin kaçırdığı çok önemli bir nokta var. Üst segment bir mekan tasarlayıp mönündeki bir porsiyon yemeği en az 50 TL’ye sunuyorsanız, çalışanınızın giysisine özen göstermek durumundasınız. Bir giysiyi bir yıl kullanamazsınız. Biz en fazla altı ay kullanılması yönünde uyarıyoruz. Öte yandan, siyah giysi seçiminiz ‘kir göstermesin’ anlayışından ibaretse, ben sizin tabağınızdan ve bardağınızdan da şüphe ederim. Bu yüzden beyaz olsun ama temiz olsun, diyorum. Tüm bunların yanı sıra sadelik çok önemli artık. Süslü ve şaşalı giysiler tercih etmek çok büyük bir anlam ifade etmiyor ya da sizi çok kaliteli göstermiyor. Gerek casual, gerek klasik gerekse süslü... Yerine göre olmalı giysiler.” 

Yurtdışı çalışmaları ivme kazanıyor
Kısa bir süre önce yeni ofisine ve atölyesine taşınan Washa için bu yıl bir anlamda yenilikler yılı olacak. Bir lansmanla çalışmalarını tanıtacak olan firma, yurtiçi kadar rotasını yurtdışına da çevirmiş durumda. Avrupa ile hali hazırda çalışmaları olan firma, Dubai, Suudi Arabistan gibi ülkeler için de tasarımlar yapıyor son zamanlarda. Bu çalışmaların daha oryantalist olmasının firmaya yeni bir vizyon kazandırdığını, tasarım anlamında gelişimine katkı sağladığını söyleyen Selda Eruzun; Lazca “etki” anlamına gelen Washa olarak, gücünü geçmişinden alıp yönünü Batı’ya çevirmiş bir firma olduklarına ve bu vizyonla her türlü yeniliğe açık olduklarına vurgu yapıyor.

www.washa.com.tr

Boyut Yayın Grubu
©1996 - BOYUT YAYIN GRUBU | Site Kullanım Koşulları
Koza Plaza A26 Tekstilkent 34235 Esenler - İstanbul Tel: +90 212 413 33 33 (pbx) Faks: +90 212 413 33 34
info@boyut.com.tr | industryguideinfo@boyut.com.tr
Adınız Soyadınız :  
E-Mail Adresiniz :    
Alıcının Ad Soyadı :  
Alıcının E-mail Adresi :    
Mesajınız :  
En fazla 300 karakter