Firma Rehberi Kataloğu
Online Katalog | Ana Sayfam Yap | Favorilerime Ekle | Tavsiye Et | Şirketimi Ekle | Sıkça Sorulan Sorular | İletişim
ÜYE GİRİŞİ ÜYELİK
SON KATILAN FİRMALAR
FLORAKİM KİMYA TEMİZLİK ÜRÜNLERİ
SAPHİR HOTEL
ADMİN HABER
ADMİN2

5 YILDIZ ET MAMULLERİ; BUTİK ÜRÜNLERİYLE DİKKAT ÇEKİYOR

| İstanbul | 02.08.2016 10:30:36 |
Sektörde 48’inci yılını kutlayan 5 Yıldız Et Mamulleri, müşterilerine sunduğu butik hizmetle öne çıkıyor. Horeca sektöründe önemli işletmelerin mutfağına ürünleriyle girmeyi başaran firma, 2016 yılında ihracat projeleriyle öne çıkmayı hedefliyor.



1967 yılında beş kardeş tarafından kurulan Altınkaya & 5 Yıldız Et Mamulleri, şu anda ailenin ikinci kuşak üyeleri tarafından yönetiliyor. ‘5 yıldız’ markasıyla bilinen Altınkaya Et'in ürün grupları dörde ayrılıyor. Ürün grupları içerisinde +4 derece şarküteri ürünleri olarak pastırma kavurma sucuk vb, -18 donuk ürün grubunda hamburger, nugget, cordon bleu, döner vb gibi ürünleri içerisinde barındıran 5 Yıldız, 2015 yılında da bünyesine dahil ettiği meze grubu ( humus, şakşuka, yaprak sarma vb ) ve konserve et & tavuk salam ile sofralarınıza en güzel lezzetleri sunmaya devam ediyor. Ürünler iç ve dış piyasaya göre kendi içerisinde de ayrılıyor. Firma müşterilerine butik hizmet veriyor ve bünyesinde bulunan Ar-Ge departmanıyla sürekli yeni tarifler üzerinde çalışmalar gerçekleştiriyor. Altınkaya & 5 Yıldız Şirketler Grubu’nun Dış Ticaret Sorumlusu Emrah Altınkaya ile firma ve et sektörü üzerine bir sohbet gerçekleştirdik. 

Tonaja bağlı kalmadan butik üretim
Altınkaya Et, sektörden farklı olarak müşterilerine özel avantajlar sağlıyor. İhracat yaptığı ülkelere standart tatların yerine ülkeden ülkeye değişen damak zevkini yansıtan özel ürünler sunuyor. Emrah Altınkaya, “Dünya terminolojisinde ‘Flexible Production’ olarak adlandırdığımız, her ülkenin yerel tatlarına uygun özel üretim yapabiliyoruz. X ülke yağ oranı yüksek ürün isterken, Y ülke ise bol acılı bir ürün isteyebiliyor. Afrika bölgesi apayrı, Türk Cumhuriyetleri ise bambaşka tatlar isteyebiliyor” diyor. Firmanın sağladığı tek kolaylık bununla sınırlı değil. Altınkaya Et, tonaja bağlı kalmadan üretim yapabiliyor. Özel bir davette özel bir reçeteyle konuklara sunulmak istenen sosisi, istenilen şekilde, istenilen miktarda ve zamanında gönderebiliyor. Emrah Altınkaya kendilerinden talep edilen ürün miktarının üretim standartları dahilinde sorun oluşturmadığını ifade ederek, “Makinelerimizin minimum üretim miktarı var. 100 kilogramdan 1,5 tona kadar çıkıyor üretim kapasiteleri. Bu anlamda bir zorluk çekmiyoruz. Önemli olan tek şey, müşteri memnuniyeti ve zamanında teslimat” ifadesini kullanıyor. 

Horeca’da ilk üç markadan biri
Emrah Altınkaya, firmanın en güçlü olduğu alanların başında horeca sektörünün geldiğini ifade ediyor. Firma kuruluşundan itibaren horeca sektörüyle çalışmalarını sürdürmüş. A ve A+ çoğu işletmeye spesiyal ve lüks segment ürünler hazırlayan Altınkaya Et’in ürünlerini aldığınız bir sandviçte, bir mekanın kahvaltı bölümünde bulunan şarküteri ürünlerinde deneyimliyor olma ihtimaliniz çok yüksek. Emrah Altınkaya, “Şeflerin 5 Yıldız ürünlerini bilmesi ve güvenmesi, yıllardır mönülerinde kullanmaları bizim için gurur verici bir şey. Horeca’da bu alanda ilk üç firmadan biriyiz, diye düşünüyorum” diyor. 

Altınkaya Et sürekli yeni ürünler geliştirme hedefine sahip. Gıda mühendisleri ve gıda teknikerlerinden oluşan Ar-Ge departmanı, dünyada sevilen ürünleri helal anlamda Türkiye’de üretmek adına çalışmalar gerçekleştiriyor. Emrah Altınkaya, firmanın kendisine özel reçeteleri olduğunu söyleyerek, “Örneğin Saus-Age adında bir markamız var. Bu marka yurtdışı seyahatlerinde ekibimizin incelemesi sonucu portföyümüze katılmıştır. Alman tipi dediğimiz, kuzu bağırsağına doldurulan %100 helal dana eti içerikli, katkısız, Türkiye’de alanında tek olma özelliği taşıyan 2-3 üründen biridir. Ayrıca sektördeki pizza gruplarının, bazı lüks restoranların şarküteri ürünlerine ait reçetesi bize aittir. 

Firmanın üretim süreçleri çok şeffaf. Geleneksel yöntemlerle ürünlerini üreten firma, İstanbul Ticaret Odası ve İstanbul Sanayi Odası’na kayıtlı olan Altınkaya Et’in ISO 9001 & ISO 22000 ve Helal belgeleri de bulunuyor. Ayrıca firma İngiliz menşeli ve Türkiye’de birkaç firmada bulunan BRC Global Gıda Standardı’na sahip. Emrah Altınkaya, “Biz her ay ulusal market zincirleri tarafından denetleniyoruz, üretimi nasıl yaptığımıza dair. Belli başlı A ve A+ otellerin hepsi bizi satın alma şefleriyle ve aşçı başlarıyla denetler. Çok meşhur restoranların sahipleri ve şefleri de bizi inceler. Ve bunlara ek olarak Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın rutin denetimi altındayız. Denetlenmek güzel bir şey. Biz bu tarz şeylere negatif bakmıyoruz. Bizi ve ekibimizi dinamik ve yeniliğe açık tutuyor” diyor.

“Et fiyatlarının yüksek olması üreticileri yoruyor”
Altınkaya Et’in 2015 yılını değerlendiren Emrah Altınkaya, sektörde bu yıl inişler ve çıkışların olduğuna değinerek, “2014’e göre kötü geçtiğini net söyleyebilirim. Sektörde maalesef et fiyatlarının yükselmesi ve hali hazırda bunun devam etmesi üreticileri yoruyor. İthalatın kısa vadede açılmaması da fiyatları etkileyen sebeplerden bir kaçı. Tüketici rafta kilosu 40-45 liraya varan fiyatlarla sucuk yiyor. Etimiz çok lezzetli ancak, dünyada en pahalı et tüketen milletlerden birisiyiz. Bu sebeple et fiyatlarını en azından köylümüzü, koruyarak, alım-satım yapan esnafımızı koruyarak bir şekilde makul seviyelere çekmek zorundayız. Bununla ilgili çalışmaların yapılması gerekiyor” ifadesini kullanıyor. 

Altınkaya Et’in üretim payı olarak ihracattaki yüzdesi 25 civarlarında. Firmanın 2016 yılında ise ciddi projelerle ihracatı yüzde 40’lara çıkarma hedefi mevcut. Türkiye’de ise Doğu ve Güney Doğu Anadolu’da bayilikler aracılığıyla ürünlerin sevki yoğunlaştırılacak. Emrah Altınkaya, “İhracatta özellikle Afrika pazarına hedef koyduk. Afrika’da fuarlara katılma niyetimiz var. Ziyaret ve pazar araştırması ile ilgili bölgeye yönelik çalışmalarımız mevcut. Devletimizin, yurtdışındaki rakiplerimizle yaşayacağımız rekabet sırasında bizlere teşvikleriyle destek olması gerektiğini düşünüyoruz. Benim etin kilosunun 3-4 Dolar olan ülkelerle yarış etmem bu durumda imkansız oluyor. Avrupalı pastırmasını, sucuğunu bize göre neredeyse yarı fiyatına satıyor. Bizim tek avantajımız, Türk malı ibaresi, helal logosunun olması ve ihracatta hedef ülkelere olan coğrafi yakınlık avantajımız. Ama bu bizi bir yere kadar taşıyabiliyor. Daha güçlü olabilmemiz için et fiyatlarının sabit ve makul seviyelere çekilmesi gerekiyor” diyor. Dubai, Paris, Köln gibi şehirlerde uluslararası olan prestijli gıda fuarlara katılarak, ülkemizi temsil eden firmanın bu alandaki kanısı devlet teşviklerinin arttırılması yönünde.

www.altinkaya.com

Boyut Yayın Grubu
©1996 - BOYUT YAYIN GRUBU | Site Kullanım Koşulları
Koza Plaza A26 Tekstilkent 34235 Esenler - İstanbul Tel: +90 212 413 33 33 (pbx) Faks: +90 212 413 33 34
info@boyut.com.tr | industryguideinfo@boyut.com.tr
Adınız Soyadınız :  
E-Mail Adresiniz :    
Alıcının Ad Soyadı :  
Alıcının E-mail Adresi :    
Mesajınız :  
En fazla 300 karakter