Firma Rehberi Kataloğu
Online Katalog | Ana Sayfam Yap | Favorilerime Ekle | Tavsiye Et | Şirketimi Ekle | Sıkça Sorulan Sorular | İletişim
ÜYE GİRİŞİ ÜYELİK
SON KATILAN FİRMALAR
FLORAKİM KİMYA TEMİZLİK ÜRÜNLERİ
SAPHİR HOTEL
ADMİN HABER
ADMİN2

ULUDAĞ İÇECEK, 2014'TE SU SEKTÖRÜNE DE GİRECEK

| İstanbul | 18.12.2012 11:18:48 |
Doğal kaynak suyu için ön hazırlıklara başlayan Uludağ İçecek, 2013’te üretime başlayacak. 2014’te pazara girecek olan şirket 14 milyon euro yatırım yapacak.



Tam 82 yıllık geçmişi ile Türkiye içecek sektörünün güçlü markalarından Uludağ İçecek, sade ve meyve aromalı maden suyu, meşrubat ve limonata kategorilerinde yakaladığı başarıyı 2014'te su sektöründe de elde etmeyi planlıyor. 14 milyon euro yatırımla 2013 yaz sonunda üretime başlayacak olan firma, 2014'te pazara tam anlamıyla giriş yapacak. Uludağ İçecek'in gelecek planlarını anlatan Uludağ İçecek Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Kızıl, bu yıl yüzde 33 büyüyen şirketin yıl sonunda 275 milyon TL ciro elde edeceğini kaydetti. Limonata ve meyveli maden suyunun cironun yüzde 60'ını oluşturduğunu belirten Kızıl, sade maden suyunun yüzde 12, gazoz başta olmak üzere meşrubat kategorisinin ise yüzde 28 pay aldığını aktardı. Uludağ Doğal Kaynak Suyu için de ön hazırlıklara başladıkları bilgisini veren Ömer Kızıl, "2013 yaz sonundan sonra üretime başlayacağız, 2014'te su pazarında yer alacağız. O da 12-14 milyon Euro yatırımla kurulacak. Yenice'de meşrubat tesisimizin olduğu yerde su tesisimiz için 8 bin metrekarelik ek bir yatırım yapıyoruz" dedi. 2014 yaz sonunda ayrıca halka arzla ilgili karar vereceklerini açıklayan Kızıl, "Halka açılmaya sıcak bakıyorum. Uludağ iyi bir marka ve kuvvetli bir şirket. Borsada olması gereken doğru bir şirket olduğunu düşünüyorum. Yatırımcının yatırım yapıp da mutlu olacağı bir şirket olduğunu düşünüyorum" diye konuştu.

Orta Doğu ve Kuzey Afrika'da büyüyor

Kızıl, ciddi maden suyu kaynaklarına sahip olan Uludağ İçecek'in Orta Doğu ve Kuzey Afrika'ya yakınlığı ile de önemli bir lojistik avantaja sahip olduğunu vurguladı. Meyveli maden suyu Frutti'nin Ortadoğu'da ciddi talep gördüğünü aktaran Ömer Kızıl şunları söyledi; "Filistin ve Libya bu yıl başladığımız farklı pazarlar. Buralara ağırlıklı olarak Frutti meyveli maden suyu ile gazoz gönderiyoruz. "Gazoz" kelimesi Ortadoğu'da bazı ülkelerde içecek manasında kullanılıyor. Damak tadı olarak da tanıdıkları bir tat. Efsane şişesinde Uludağ Gazoz buralarda ciddi sükse yapmaya başladı. Yurtdışında distribütörler, büyük bayiler aracılığıyla ürün dağıtımı yapılıyor. Gazozu dünyada Türkler nerede varsa oraya gönderiyoruz. Ayrıca Almanya'da Türklerin yanı sıra Almanlara da satmaya başladık. Ciddi bir bölgesel meyveli maden suyu ihracatçısı olmaya başladık. İhracatın cirodaki toplam payı yüzde 15 civarında. 2013'te Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Almanya'da ciddi planlarımız var."

Limonatada pazar lideri

Şirketin büyümesiyle paralel yatırımlarını da sürdürdüklerini ifade eden Ömer Kızıl, geçen yıl 8 milyon euro yatırım yaptıklarını, bu yıl da cam ve pet hattında 12 milyon euroluk yatırımı tamamladıklarını hatırlattı. Uludağ İçecek'in Yenice ve Çaybaşı'nda olmak üzere 2 üretim tesisinde faaliyet gösterdiğini vurgulayan Kızıl, 700 kişi istihdam eden firmanın pet şişe kapasitesinin mayıs ayından itibaren saatte 62 bin şişeden 105 bine, cam şişe kapasitesinin ise155 binden 215 bine yükseleceği bilgisini verdi. Kızıl, Uludağ Limonatanın her yıl yüzde 20 büyüyen Türkiye limonata pazarından yüzde 60 pay aldığını, bu yılın temmuz ve ağustos aylarında tüm meyve suyu markalarını geride bırakarak açık ara pazar lideri olduğunun altını çizdi. Hafif gazlı maden suyu Premium'un da imaj ve satış anlamında beklentilerini karşıladığını dile getiren Kızıl, Premium'un maden suyu cirosu içerisinde yüzde 15 yer tuttuğunu aktardı.

Boyut Yayın Grubu
©1996 - BOYUT YAYIN GRUBU | Site Kullanım Koşulları
Koza Plaza A26 Tekstilkent 34235 Esenler - İstanbul Tel: +90 212 413 33 33 (pbx) Faks: +90 212 413 33 34
info@boyut.com.tr | industryguideinfo@boyut.com.tr
Adınız Soyadınız :  
E-Mail Adresiniz :    
Alıcının Ad Soyadı :  
Alıcının E-mail Adresi :    
Mesajınız :  
En fazla 300 karakter